Röviden a dologról:
A legutóbbi szakmai napon kaptunk az infót, hogy hamarosan ellenőrzés várható ezekre a laptopokra. Akkor nem mondtak túl sok mindent, mivel a központot is hirtelen érintette a dolog. Elvileg május környékére volt kiírva az ellenőrzés, de előrébb hozták. (Saját vélemény: gondolom eszükbe jutott, hogy nyári szünet alatt kicsit nehézkes lenne lebonyolítani a dolgot). Szóval túl sok infót nem kaptunk, csak hogy mit fognak ellenőrizni. Ez amit az e-mailben is leírtunk:
- Kizárólag oktatási célra való használat - tehát ne az összes családi vakációs fénykép azon a laptopon legyen
- Csak jogtiszta szoftverek használata - tudjuk, hogy jók az nCore-es programok, de sajnos nem használhatjuk őket
- Valamint az Intune aktiválás..
A tájékoztatóban benne van lépésről lépésre, hogyan kell, ha esetleg elakadtok. Az fontos, hogy az aktiváláshoz mindenképp Sulinetes hálózaton kell lenni! Arra figyeljetek, hogy nehogy egy router közre játszon, mert akkor már nem a közhálós ip-t kapja. Ha semmiképp nem akarja, dugjatok egy közvetlen kábelt a sulinetes switchbe, és próbáljátok arról.
Felmerült továbbá, hogy volt aki ugyan beaktiválta, de mégis benne volt a listában. A listát mi így készen kaptuk a központból, hogy ők ezt látják. Ma reggel írtam egy mailt nekik, hogy ugyan jó lenne, ha mi is hozzáférnénk, és lássuk, hogy sikerült-e. Egyelőre nem kaptam választ, de szerintem nem fogják engedni, hogy mi is kémkedhessünk az Intuneban
Ha más nem, akkor mondjuk pénteken lekérek tőlük még egy táblázatot, hogy hogy állunk. Reméljük nem zárkóznak el ettől, mert az ő érdekük is, hogy rendben legyünk.
Frissítem a cikket, ha megtudunk valamit.
Anno, ugye több körben voltak ezek a gépek kiosztva. Voltak az intézményvezetők gépei iv123456@edumail.hu, ez egy csodálatosan kitalált út volt, viszont ezek az email címek NEM LETTEK LÉTREHOZVA. (Természetesen nem lenne egyszerű őket létrehozni most. ) Ilyenkor a teendő, hogy ha van az intézményvezetőknek nézreszóló edumail-es címük, akkor azzal kell beléptetni őket. Ha nincs ilyen címe, akkor a helpdesk@edumail.hu címre kell írni, és elküldeni nekik, hogy kiknek szeretnétek új email címet igényelni. Ezt megtehetitek ti is, nem kell rajtunk keresztül. (Ma kaptunk egy visszajelzést, hogy ez a mail cím olyan mintha nem élne, én minden nap levelezek velük, eddig jó volt, reméljük nem adták fel )
Ha olyan merül fel, hogy már a pedagógus elment az iskolából, de még nincs kiadva a laptopja. Aktiváljátok be azéval, aki elment, és indítsátok el az átadás-átvételit, így nem köthetnek bele, hogy miért nincs beaktiválva.
Papírozási ügyben Lévai Tünde kolléganőnk tud nektek segíteni, azzal ő foglalkozik, de legyetek türelemmel, nála is egész nap csörög a telefon.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, ebben a topikban nyugodtan bombázzatok minket, igyekszünk válaszolni, így is a napjaink most csak ekörül a projekt körül forognak
Valamint van a központnak egy GYIK-je pár kérdéssel, ezt is nézzétek át, hátha találtok benne hasznosat.
https://e324.freshdesk.com/support/home
U.i.: annyi kérésünk lenne, hogy a leírásba írjátok be a sulitok nevét, hogy be tudjunk azonosítani. Köszi